Virtual Reality og XR

Kom helt tæt på med Virtual Reality. 

Vi skaber gribende VR og XR-oplevelser, der giver dine kunder og medarbejdere mulighed for at interagere med dine produkter og projekter på en helt ny måde.

Med VR og XR kan der skabes indlevende læringsscenarier og oplevelser, der får 3D-teknologi helt tæt på og næsten gør det virkeligt.

  • Virtuelle messestande.

  • Undervisning og oplæring.

  • Fremvisning af produkter.

Eksempler – Virtual Reality

Vi udvikler til Meta Quest 3

Oculus Quest 3 er den nyeste generation af standalone VR-headsets, der byder på forbedret ydeevne, højere opløsning og en mere fordybende oplevelse.

Vi er klar til at hjælpe dig med at skabe innovative og engagerende VR-oplevelser, der styrker din virksomhed og begejstrer dine kunder.

  • Stor fleksibilitet – kan bruges med eller uden PC (Standalone og PC-VR)

  • Kosteffektivt løsning.

  • God kvalitet og nyeste teknologi.

Vores ekspertise inden for Oculus Quest 3 udvikling:

  • Applikationsudvikling: Vi udvikler skræddersyede VR-applikationer til Oculus Quest 3, der matcher dine specifikke behov og mål. Uanset om du ønsker at skabe interaktive træningssimuleringer, virtuelle rundvisninger, engagerende spil eller innovative marketingoplevelser, kan vi hjælpe dig med at realisere dine visioner.
  • Optimering: Vi har dybdegående kendskab til Oculus Quest 3’s hardware og software og kan optimere dine VR-applikationer for at sikre en flydende og problemfri brugeroplevelse.
  • Applikationsudvikling: Vi udvikler skræddersyede VR-applikationer til Oculus Quest 3, der matcher dine specifikke behov og mål. Uanset om du ønsker at skabe interaktive træningssimuleringer, virtuelle rundvisninger, engagerende spil eller innovative marketingoplevelser, kan vi hjælpe dig med at realisere dine visioner.
  • Optimering: Vi har dybdegående kendskab til Oculus Quest 3’s hardware og software og kan optimere dine VR-applikationer for at sikre en flydende og problemfri brugeroplevelse.

Standalone eller PC-VR?

Hvis du skal udvikle en VR-applikation til visualisering af store CAD-modeller, er PC-VR ofte det bedste valg. Standalone VR kan dog være en mulighed, hvis du er villig til at investere i omfattende optimering af 3D-modellerne og koden.

PC-VR:

  • Høj ydeevne: PC-VR-headsets er koblet til en kraftig computer, hvilket giver adgang til højere opløsning, bedre grafik og mere avanceret fysik. Dette er ideelt til krævende applikationer som visualisering af store CAD-modeller, komplekse simuleringer og avancerede spil.
  • Større fleksibilitet: PC-VR giver adgang til et bredere udvalg af hardware og software, hvilket giver udviklere større fleksibilitet til at skabe skræddersyede løsninger.
  • Mindre mobilitet: PC-VR er ikke nødvendigvis koblet til computeren med kabler, dette kan gøres ved trådløs overførsel mellem PC’en og VR-headsettet, men der begrænser hvor applikationen kan bruges, og gør dem mindre velegnede til applikationer, der kræver meget stor bevægelsesfrihed, eller hvis det skal transporteres meget rundt.
  • Højere omkostninger: PC-VR-headsets og de nødvendige computere er generelt dyrere end Standalone VR-løsninger.

Standalone VR:

  • Mobilitet og fleksibilitet: Standalone VR-headsets er trådløse og kræver ikke en ekstern computer, hvilket giver brugerne frihed til at bevæge sig frit og opleve VR hvor som helst – alt afhængig af projektet, kræves der ikke adgang til internet.
  • Brugervenlighed: Standalone VR er nemt at sætte op og bruge. Det er ideelt til applikationer, der skal være tilgængelige for et bredt publikum, f.eks. trænignssimuleringer, interaktive oplevelser og enkle spil.
  • Begrænset ydeevne: Standalone VR-headsets har begrænset processorkraft og grafik i forhold til PC-VR. Dette kan være en udfordring ved komplekse applikationer, f.eks. visualisering af store CAD-modeller, der kræver høj ydeevne for at undgå forsinkelser og hakkende grafik, hvilket kan lede til køresyge.
  • Optimering: For at køre komplekse applikationer på Standalone VR, kræves der omfattende optimering af 3D-modeller og kode for at sikre en flydende brugeroplevelse.

Deling af VR

Virtual Reality (VR) er ofte en individuel oplevelse, hvor brugeren fordyber sig i en digital verden. Men hvad nu hvis man ønsker at dele denne oplevelse med andre? Heldigvis findes der flere metoder til at dele VR og gøre den virtuelle verden til en fælles oplevelse.

  • Mixed Reality (MR).

  • Skærmdeling.

Skærmdeling:

Den mest simple måde at dele VR på er ved at spejle VR-headsettets skærm til en TV-skærm eller projektor. På den måde kan andre følge med i, hvad VR-brugeren ser og oplever i den virtuelle verden.

  • Fordele: Enkel og nem løsning, der kræver minimal opsætning.
  • Ulemper: Tilskuerne får kun en passiv oplevelse og kan ikke interagere med den virtuelle verden.

Mixed Reality:

Mixed Reality (MR) kombinerer den virtuelle verden med den virkelige verden. Ved at bruge et kamera på VR-headsettet kan man optage VR-brugeren i den virkelige verden og integrere dem i den virtuelle verden. Dette kan vises på en skærm, så tilskuerne kan se VR-brugeren interagere med den virtuelle verden.

  • Fordele: Mere engagerende oplevelse for tilskuerne, da de kan se VR-brugeren i aktion.
  • Ulemper: Kræver mere avanceret teknologi og opsætning.